Loyalty Partner erbjuder ett unikt koncept som hjälper dig att bli unik för dina kunder. Vårt koncept lägger grunden till en positiv spiral som bidrar till ökad lönsamhet på kort och på lång sikt. Lönar det sig att arbeta med lojalitet?

I de flesta företag råder en sund skepsis mot begreppet lojalitet. Vår rekommendation är att ni genomför ett pilotprojekt. Det kan göras på en avgränsad del av kunderna, inom ett affärsområde eller annat som verkar lämpligt att avgränsa.

Ni testar arbetssättet och metoden för att utvärdera om det är relevant för ert företag. Pilotprojektet ger er en dokumentation om lojalitet och lönsamhet, de bakomliggande teorierna testas och företaget får en god erfarenhet av arbetssättet.

Kundlojalitet

En kund som ler behöver inte vara lojal. Ett första steg för många av våra kunder är att mäta sina kunders lojalitet. Några enkla frågor ger svar på hur era kunder ser på samarbetet och viljan till fortsatt samarbete, återköp och ambassadörseffekt.



Kunddrivet förbättrings- och utvecklingsarbete

Kundernas krav och förväntningar styr förändringsarbetet inne i företaget. Kontinuerliga mätningar ger feedback.



Bakomliggande orsaker

Vi låter era kunder förklara orsaken till att lojaliteten ser ut som den gör. Med kundernas hjälp tar vi fram frågeformulär som både innehåller övergripande lojalitetsfrågor och förklaringar som speglar hur ni uppfattas av era kunder.

Frågeformuläret skickas ut till så många kunder som möjligt. Vi har god erfarenhet av olika medier som Internet, postala enkäter och röststyrningssystem.

Efter datainsamlingen tolkar, utvärderar och presenterar vi resultaten för er.

Lojalitetsstrategi

Ibland pratas det om lojalitetsprogram som om lojalitet går att köpa. Vill man köpa lojalitet så kanske det är bättre att skaffa en hund.

Vi har lärt oss av våra kunder att de företag som genomför förändringar som kunderna pekat på har tagit det första steget till en framgångsrik lojalitetsstrategi. Genom att låta lojalitet bli en del i affärsstrategin skapas utrymme för konkreta insatser och rätt prioriteringar för att behålla och utveckla de rätta kunderna.

Från ord till handling

Många analyser står som hyllvärmare i någons bokhylla. Loyalty Partners mål är att resultaten skall användas operativt, vara ett hjälpmedel för ledningsgruppen. Därför har vi utvecklat en pedagogik kring hur resultaten kan prioriteras och implementeras. Ett första steg är en workshop med så många medarbetare som möjligt. Vi använder dagen till att diskutera, ansvarsfördela och utveckla lösningar på de problemställningar som era kunder uppmärksammat oss på.

Vilka processer som följer på den här dagen är olika från företag till företag. Gemensamt för alla är att workshopen skapar delaktighet, energi och handlingskraft i organisationen. I egenskap av bollplank hjälper vi er att komma vidare, och gör även direkta insatser om det behövs.

Medarbetarlojalitet och Innovationsklimat

En vedertagen sanning är att en av de viktigaste förutsättningarna för ett företags framgång är dess medarbetare. Därför mäter också många företag sina medarbetarrelationer. Vår erfarenhet är att man ofta riktar uppmärksamhet på fel saker - i både tanke och handling - när man mäter arbetsklimat, gör arbetsplatsvärderingar eller motsvarande aktiviteter.

Vi har utvecklat en mätning som visar hur lojala och innovativa era medarbetare är och varför det kan se olika ut inom företaget. Vår mätning visar er "dagsform" och vägledning till varför den ser ut som den gör.